Deutsch
Deutschland
Anmelden
Tipp von eurobuch.de
Ähnliche Bücher
Weitere, andere Bücher, die diesem Buch sehr ähnlich sein könnten:
Buch verkaufen
Anbieter, die das Buch mit der ISBN 9783832527082 ankaufen:
Suchtools
Buchtipps
Aktuelles
Werbung
FILTER
- 0 Ergebnisse
Kleinster Preis: 42,00 €, größter Preis: 84,29 €, Mittelwert: 59,21 €
Preventing Competitive Irrationality -- An empirical analysis of factors and strategies influencing managers' tendency to trade off absolute for relative profit - Lorenz Graf
Vergriffenes Buch, derzeit bei uns nicht verfügbar.
(*)
Lorenz Graf:
Preventing Competitive Irrationality -- An empirical analysis of factors and strategies influencing managers' tendency to trade off absolute for relative profit - gebrauchtes Buch

2010, ISBN: 3832527087

ID: 4424121414

[EAN: 9783832527082], [PU: Logos Verlag Berlin 2010-12-31], IRRATIONALITÄT WETTBEWERB KONKURRENZ ENTSCHEIDUNG HEURISTIK, Preventing competitive irrationality: An empirical analysis of factors and strategies influencing managers' tendency to trade off absolute for relative profitManagers often have an affect-induced tendency to attribute value not only to absolute but also to relative profits when making decisions. They may, for example, price more aggressively that is necessary and thereby forego absolute profits only to `beat' their competitors. This phenomenon has been dubbed `competitive irrationality' and has repeatedly been demonstrated in the extant literature. However, as of yet, there is no research on how to mitigate such tendencies.Embarking from this starting point, this dissertation addresses the question which factors that are under the control of managerial decision makers and which explicit counterstrategies might help attenuate competitive irrationality. Thereto, it integrates extant research from psychology and economic sciences in order to derive specific hypotheses on various factors and debiasing strategies. These hypotheses are then tested using large-sample web-based survey experiments with business students and actual managers.This book is suited both for academics attempting to understand the phenomenon of competitive irrationality and practitioners who wish to shield themselves from it.

gebrauchtes bzw. antiquarisches Buch Abebooks.de
Logos Verlag Berlin GmbH, Berlin, ., Germany [52924201] [Rating: 4 (von 5)]
Versandkosten: EUR 1.95
Details...
(*) Derzeit vergriffen bedeutet, dass dieser Titel momentan auf keiner der angeschlossenen Plattform verfügbar ist.
Preventing Competitive Irrationality -- An empirical analysis of factors and strategies influencing managers' tendency to trade off absolute for relative profit - Lorenz Graf
Vergriffenes Buch, derzeit bei uns nicht verfügbar.
(*)
Lorenz Graf:
Preventing Competitive Irrationality -- An empirical analysis of factors and strategies influencing managers' tendency to trade off absolute for relative profit - Taschenbuch

ISBN: 9783832527082

ID: 9783832527082

Preventing Competitive Irrationality -- An empirical analysis of factors and strategies influencing managers' tendency to trade off absolute for relative profit Preventing-Competitive-Irrationality-an-empirical-analysis-of-factors-and-strategies-influencing-managers-tendency-to-trade-off-absolute-for-relative-Profit~~Lorenz-Graf Business>Business Profiles>Busn Profiles Paperback, Logos Verlag

Neues Buch Barnesandnoble.com
new Versandkosten:zzgl. Versandkosten
Details...
(*) Derzeit vergriffen bedeutet, dass dieser Titel momentan auf keiner der angeschlossenen Plattform verfügbar ist.
Preventing Competitive Irrationality -- An empirical analysis of factors and strategies influencing managers' tendency to trade off absolute for relative profit - Graf, Lorenz
Vergriffenes Buch, derzeit bei uns nicht verfügbar.
(*)
Graf, Lorenz:
Preventing Competitive Irrationality -- An empirical analysis of factors and strategies influencing managers' tendency to trade off absolute for relative profit - Taschenbuch

2010, ISBN: 3832527087

ID: 12315947336

[EAN: 9783832527082], Neubuch, [PU: Logos Verlag], 3832527087

Neues Buch Abebooks.de
ISD LLC, Bristol, CT, U.S.A. [57405250] [Rating: 5 (von 5)]
NEW BOOK Versandkosten: EUR 21.90
Details...
(*) Derzeit vergriffen bedeutet, dass dieser Titel momentan auf keiner der angeschlossenen Plattform verfügbar ist.
Preventing Competitive Irrationality -- An empirical analysis of factors and strategies influencing managers' tendency to trade off absolute for relative profit - Lorenz Graf
Vergriffenes Buch, derzeit bei uns nicht verfügbar.
(*)
Lorenz Graf:
Preventing Competitive Irrationality -- An empirical analysis of factors and strategies influencing managers' tendency to trade off absolute for relative profit - Taschenbuch

2010, ISBN: 9783832527082

ID: 17991096

Softcover, Buch, [PU: Logos Berlin]

Neues Buch Lehmanns.de
Versandkosten:Versand in 7-9 Tagen, , Versandkostenfrei innerhalb der BRD (EUR 0.00)
Details...
(*) Derzeit vergriffen bedeutet, dass dieser Titel momentan auf keiner der angeschlossenen Plattform verfügbar ist.

Details zum Buch

Detailangaben zum Buch - Preventing Competitive Irrationality -- An empirical analysis of factors and strategies influencing managers' tendency to trade off absolute for relative profit


EAN (ISBN-13): 9783832527082
ISBN (ISBN-10): 3832527087
Taschenbuch
Erscheinungsjahr: 2010
Herausgeber: Logos Berlin

Buch in der Datenbank seit 11.02.2013 09:45:24
Buch zuletzt gefunden am 29.11.2017 12:35:12
ISBN/EAN: 9783832527082

ISBN - alternative Schreibweisen:
3-8325-2708-7, 978-3-8325-2708-2


< zum Archiv...
Benachbarte Bücher